Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Naše pravidla a naše povinnosti

Tak za prvé, i já jsem imigrant - jenže mě nikdo nikde nic nedal, a musel jsem se naučit jazyk, vystudovat, nalézt si práci, platit daně, dodržovat zákony, zvyky, morálku zemí kde jsem žil a nebo žiji.

Žil jsem a pracoval a za vlastní peníze studoval v Austrálii, a Velké Británii (kde žiji dodnes). Já vím, že se opakuji, ale je to holt fakt. Nikdo mi nic zadarmo nedal. A přesto, nebo možná právě proto, jsem se dokázal prosadit i v jiné, než rodné zemi.

Ostatně, není nad vlastní zkušenosti, a nad to co vidíte na vlastní oči. A já mohu na vlastní hlavu odpřisáhnout, že Evropa strká hlavu doslova pod sekeru. Například Malajsie - byl jsem v Kuala Lumpur, a je to muslimská země. Je méně promuslimská než dnešní Velká Británie, Francie nebo Švédsko. I v těchto zemích jsem byl, nebo žiji, tedy mohu osobně potvrdit, že vím o čem zde píši.

Kam s opravdovými uprchlíky? Pokud se budou chtít zapojit a respektovat NAŠE pravidla a zákony, pomozme jim. Zcele vážně, pomozme jim. Není třeba se obávat, že to bude problém. Nebude, pokud pro ně budou platit stejná pravidla, povinnosti a stejná práva, jako pro nás.

Pokud nicméně kdokoliv nebude ochoten respektovat naše pravidla, naše zákony, nebude si chtít plnit povinnosti stejné, jako máme my, nebo dokonce bude požadovat jakási práva, nad rámec práv, které máme my. Co potom s takovým člověkem? Bude přínosem pro společnost:? I malé dítě vám řekne, že nebude. Takový člověk si tedy bude muset jít hledat svoje štěstí jinde. Nic mu nebude bránit jít za svým snem do země, kam ho srdce táhne. Nastane možná drobný problém, kdo ho přijme, pokud nebude ochoten respektovat pravidla ani v jiných zemích.  

Že takový člověk nebude mít kam jít? Že ho nikdo nebude chtít vzít pod ochranná křídla, aby se o něho mohl starat? Obávám se ale, že to je pouze problém těch, kteří se rozhodli se mít dobře na cizí účet. Není to naše starost. Stačilo přece dodržovat stejné podmínky jako mají domácí, nic víc, nic méně.

To, že oni jsou jiní, mě naprosto nezajímá. Mě se také nikdo neptal zda chci, já musel!.A pokud jsem chtěl kdekoliv zůstat, musel jsem, opakuji musel jsem, respektovat zem, kam jsem přišel.

A mimochodem, k těm povinostem. Nikdo nemá právo žádat po někom, aby měl vůči němu pouze povinnosti bez toho, aby nabídl něco na oplátku.

 

Autor: Václav Řehák | středa 19.8.2015 8:18 | karma článku: 27,95 | přečteno: 715x
  • Další články autora

Václav Řehák

Minuta ticha

Asi bych nepsal o takové triviální záležitosti, jako je uctít minutou ticha mrtvého, či mrtvé, oběti neštěstí... Každý slušný člověk ví, že to se zkrátka dodržuje. Kdyby se naneštěstí nestalo to, co se stalo.

12.9.2015 v 12:25 | Karma: 20,60 | Přečteno: 576x | Diskuse| Ostatní

Václav Řehák

A není to málo, Antone Pavloviči?

Vidím rozhodnutí politiků, která jsou přijímana pod tlakem okolností. Jak jsou přijímána „operativní a nestandartní“ řešení. Ale koncepce, a dlouhodobý plán neexistuje.

5.9.2015 v 10:13 | Karma: 27,67 | Přečteno: 748x | Diskuse| Ostatní

Václav Řehák

Je to invaze a politici jsou příliš zbabělí to říci

Je to konec civilizované Evropy a odehrává se přímo před našima očima, doslova v přímém řenosu. Tyto a podobné komentáře jsem si přečetl pod článkem v Daily Mail.

3.9.2015 v 11:00 | Karma: 38,72 | Přečteno: 1690x | Diskuse| Ostatní

Václav Řehák

Musíte nám pomoci, jsme lidé

Mám pocit, že se Evropané účastní jakéhosi divného závodu – zjistit který ze státu staré dobré Evropy, má ve vedení více neschopné, a nebo naopak v duchu multikuturního obohacení všehoschopné lidi, kteří mají vést a spravovat stát

2.9.2015 v 13:21 | Karma: 41,40 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Ostatní

Václav Řehák

To má být žert? Pokud ano, hodně se nepovedl

Útočník a terorista z rychlovaku Ajúb Chazzání byl „monitorován“ tajnými službami několika států a přesto pouhou shodou náhod neprovedl v onom vlaku masakr, a museli ho zastavit ne policisté, ale vojáci US army a civilisté.

23.8.2015 v 13:49 | Karma: 39,94 | Přečteno: 1863x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1562x
Jsem obyčejný člověk, narozený v roce 1968. Občas něco napíši, občas cestuji, občas něco vyfotím...
Jsem člověk, který se nebojí poznat život z té drsnější stránky, jít ke kořeni problému.
Nemám rád lidi, kteří považují slovo "práce", za sprosté slovo. Neupřímné, zlé a hloupé lidi. Parazity, lehkoživky a nemakačenky. 

Seznam rubrik